قالت الفنانة صابرين: “عملت عملية تحويل مسار لإنقاص وزني وفشلت، ودا كان بسبب إحباطي من الريجيم والأنظمة الغذائية”.

مشكلة صابرين مع التخسيس
وتابعت خلال الجزء الثاني من لقائها ببرنامج “العرافة” المذاع على قناة “المحور”: “مليش حظ في أي حاجة فيها تخسيس، وخدودي بتتنفخ لوحدها”.ولفتت: “لما سألت الدكتور عن مشكلة عدم إنقاص وزني برغم اتباعي كل الأساليب الجراحية والغذائية إلا أنت الحرق عندك ضعيف وأنتِ حالة غريبة جدًّا”.

وكشفت الفنانة صابرين، في نفس اللقاء كواليس مشاجرة العرب في الجبل أثناء تصوير مسلسل “حلم الأسمرات”، موضحة أن ما حدث كان هجوما من العرب القاطنين في منطقة ضواحي السادس من أكتوبر على فريق عمل المسلسل أثناء التصوير بسبب عدم دفع الإنتاج لهم مبلغ مالي كانت متفق عليه قبل التصوير.

وتابعت: “في الصحراء بيبقى فيه عرب وهما بيبقوا حاميين المنطقة والمفترض أن الناس دول اتفقوا مع الإنتاج على دفع فلوس علشان نصور في المنطقة اللى حاميينها، والإنتاج رفض يعطيهم الفلوس، وفجأة لقيتهم بيجروا ورانا وعايزين ياخدوا الكاميرات ودخلوا علينا بالشوم وقتها نزلت من العربية واتعاملت معاهم وما خُفتش”.

تكسير الكاميرات وهروب المخرج
وأكملت: “أنا عارفة أن العرب عندهم نخوة وما بيجوش على الست، وقتها قلت لهم عيب تعملوا معانا كدا واديت لهم الكاميرات وجريت، والكاميرات اتكسرت والمخرج هرب”.

ولفتت: “حدث سوء تفاهم مع المخرج بعد كده لما نزل تتر المسلسل، لأني كنت موقعة بشكل معين، وأنا بعد كدا اتحطيت أول اسم مع الفنان محمد رمضان بشكل فيه زقة، وخلال التصوير انسحبت الفنانة وفاء عامر من العمل”.

وعلقت الفنانة صابرين، على تصريح الفنانة حلا شيحة بأن الحجاب شرف وأنها تحاول أن يتقبل الله منها، قائلة: “أنا مليش علاقة بحجابها بس موقفها مع أبوها مريب ما ينفعش تهاجمه على السوشيال ميديا، وعودتها إلى الحجاب مرة أخرى ده تخبط”.

وتابعت وفقا لما ورد في فيتو : “لما عملت مسلسل “كشكول لكل مواطن” كنت مهزوزة ومكنتش أنا بسبب الحجاب، علشان كده أنا أبرر لحلا شيحة تخبطها في العودة للحجاب والابتعاد عن التمثيل”.