كشفت الفنانة صابرين، كواليس خلافها مع الفنانة زينة بسبب أحداث مسلسل “كله بالحب”، لافتة إلى أنها تفاجأت باتفاق شركة الإنتاج معها ومع زينة وأحمد السعدني على أمور متباينة ومختلفة تماما أدت إلى نشوب خلافات بينهم.

مشكلة تتر مسلسل كله بالحب
وتابعت خلال الجزء الثاني من لقائها ببرنامج “العرافة” المذاع على قناة “المحور”: “زينة هي اللي كانت جايبة المنتج، وزعلت أن اسمها اتكرر 4 مرات على تتر المسلسل”.

مشاجرة صابرين وزينة
وأضافت: “اتخانقت مع زينة وقلت لها إزاي اسمك ينزل 4 مرات على تتر المسلسل، وهي اعتذرت لي وقالت لي أنا مش السبب هما اللي عملوها من ورايا، وأحمد السعدني خد موقف منها لأنه تعرض للخداع”.

وأكملت صابرين: “حصل سوء تفاهم في الدعايا ما بين أحمد السعدني وزينة، وحد عمل مشكلات في تتر المسلسل من وراء المنتج الأساسي إسلام المرسي، كان فيه طرف في الإنتاج عايز يلمع زينة ويجاملها وهي اللي قالت لي الكلام ده”.

وكشفت الفنانة صابرين، في الجزء الأول من نفس اللقاء، كواليس مشاجرة العرب في الجبل أثناء تصوير مسلسل “حلم الأسمرات”، موضحة أن ما حدث كان هجومًا من العرب القاطنين في منطقة ضواحي السادس من أكتوبر على فريق عمل المسلسل أثناء التصوير بسبب عدم دفع الإنتاج لهم مبلغ مالي كانت متفق عليه قبل التصوير.

وتابعت: “في الصحراء بيبقى فيه عرب وهما بيبقوا حاميين المنطقة والمفترض أن الناس دول اتفقوا مع الإنتاج على دفع فلوس علشان نصور في المنطقة اللى حاميينها، والإنتاج رفض يعطيهم الفلوس، وفجأة لقيتهم بيجروا ورانا وعايزين ياخدوا الكاميرات ودخلوا علينا بالشوم وقتها نزلت من العربية واتعاملت معاهم وما خُفتش”.

وأكملت وفقا لما ورد في فيتو هنا: “أنا عارفة أن العرب عندهم نخوة وما بيجوش على الست، وقتها قلت لهم عيب تعملوا معانا كدا واديت لهم الكاميرات وجريت، والكاميرات اتكسرت والمخرج هرب”.

مشكلة تتر المسلسل
ولفتت: “حدث سوء تفاهم مع المخرج بعد كده لما نزل تتر المسلسل، لأني كنت موقعة بشكل معين، وأنا بعد كدا اتحطيت أول اسم مع الفنان محمد رمضان بشكل فيه زقة، وخلال التصوير انسحبت الفنانة وفاء عامر من العمل”.

وعلقت الفنانة صابرين، على تصريح الفنانة حلا شيحة بأن الحجاب شرف وأنها تحاول أن يتقبل الله منها، قائلة: “أنا مليش علاقة بحجابها بس موقفها مع أبوها مريب ما ينفعش تهاجمه على السوشيال ميديا، وعودتها إلى الحجاب مرة أخرى ده تخبط”.

وتابعت: “لما عملت مسلسل “كشكول لكل مواطن” كنت مهزوزة ومكنتش أنا بسبب الحجاب، علشان كده أنا أبرر لحلا شيحة تخبطها في العودة للحجاب والابتعاد عن التمثيل”.