ومن جانبه علق محمد أنور قائلا: شكرا جدا علي كلام حضرتك ده أنك وضحت قصدي وأن الكلام كان عفوي ومقصدش بيه أي حاجة غير أني أعبر عن حبي ليك من طفولتي وكنت بحاول أجمع كل الإنجليزي اللي اتعلمته من صغري عشان أعبر لك عن حبي ده، لكني عمري ما اقدر أني أقلل من الفن المصري ولا الفنانين المصريين ولو حد فهم ده فانا بعتذر له.

فان دام ومحمد أنور
وتابع: إنما الجملة طلعت بشكل عفوي مني كنت عاوز اوضحلك بس اني بحبك جدا بس ممكن يكون من التوتر قلت جملة ماينفعش تتقال بس كان قصدي أوصل بيها فرحتي وحبي ليك، شكرا وهتفضل طول عمرك نجمي المفضل، وياريت بقى حد يترجملك كلامي ده عشان لو كتبته بالانجليزي بتاعي هيطلع زي اللي طلع في الحلقة ومش هتفهم منه حاج”.

يُذكر أن برنامج “رامز موفي ستار” تم تصويره بمدينة الرياض برعاية الهيئة العامة للترفيه بالمملكة العربية السعودية للعام الثاني على التوالي.

وتدور فكرة برنامج “رامز موفي ستار” هذا العام حول إقناع الضيف أو الضيفة بالمشاركة في فيلم أكشن، ويقوم فان دام بدور البطل الذي يواجه معهما هجوم سكان البحيرة.

ويتعرض الضيوف بعد ذلك لمطاردات سكان البحيرة وفقا لما ورد في الفن هنا بالدراجات وللعديد من الانفجارات والمواقف الصعبة خلال الهرب بالعربة، كما يخيفهم رامز جلال الذي يحل محل فان دام في الخفاء بثعبان، وفي النهاية تتوقف العربة على حافة جسر معدني معلق فوق بحيرة فيها تمساح مخيف.